Xingyu
    Hej!

    Jag vill söka till ett program som har matematik 4 som särskild behörighet, jag läser nu kursen matematik 5 och engelska 7 men däremot inte moderna språk, för att få in fullt merit poäng så behöver jag läsa matematik specialiseing efter gymnasium.

    Kommer det betyget med fullt meritpoäng (efter jag har läst matematik specialisering) att prövas i BII?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja,
    du kommer med det lägre meritvärde (utan komplettering) prövas i BI

    och samtidigt i BII - med det högre meritvärde (med komplettering).