Robin
    Hej syv,

    Jag går andra året på gymnasiet och jag fick F i biologi 1 på första året, och nästa år, i tredje ring ska jag studera biologi 2. Kan jag studera biologi 2 även fast jag fick F i biologi 1, och ta igen biologi 1 i komvux när jag går ut gymnasiet?

    Tack!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det finns inget inbyggt spärrsystem som gör att du inte kan gå vidare till Biologi 2 om du fått F i Bi 1. Såklart att du får bäst förutsättningar att klara Bi 2 om du läst Bi 1 och fått godkänt så det kan ju bli tufft i den kursen. Så har du ingen möjlighet att läsa in kursen innan så får du läsa in den på Komvux efter gymnasiet - om du fortfarande behöver det. Kanske kan du under sommaren låna biologi böcker och stärka dina kunskaper inför Bi2? /Lena, Syv