Maram

    Hej : Jag undrar om det finns någon skillnad mellan bilogi 2 och naturkunskap 2. Jag är klar med naturkunskap 1 och när jag sökt biologi 2 ( för jag tror att de är samma ) så blivit jag inte antagen. Jag vill läsa ett program som kräver att man har betyg i biologi 2. Om jag läser naturkunskap 2 samtidigt som jag har betyg i fysik 2 och kemi 2 kommer det inte räknas som biologi 2 ? eller behöver jag läsa bilogi 1 o 2? Mvh / Maram

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Maram!
    Du behöver läsa Bioligi 1 och sedan 2.

     ---Om Gymnasiala kurser inom "Naturvetenskap"---
    Kursen Naturkunskap 2 innehåller delar av kurserna biologi 1, kemi 1 och fysik 1. Så, om du klarar kursen naturkunskap 2, då har du läst en del i kursen Biologi 1. Du behöver läsa hela kursen biologi1 och få godkänt betyg i den; och sedan läsa kursen biologi 2 och få godkänt betyg i den.