Michaela
    Hej! Jag undrar vad man behöver för kurser för att läsa till idrottslärare på grundskola? Då jag kan behöva läsa på komvux, men vill gärna veta vad man behöver då jag inte tycker att jag hittar något bra svar.
    • : Michaela 19 år nyligen Hej! Engelska och svenska vill jag isåfall läsa också om jag ska läsa till idrottslärare på grundskolan!

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Michaela!
    På grundskola är lärare oftast behörig att undervisa i tre ämnen. Ihop med Idrott så passar två av följande ämnen: Geografi, historia, religionskunskap samhällskunskap
    Engelska, moderna språk, modersmål, svenska, svenska som andraspråk, teckenspråk
    Biologi, fysik, kemi, matematik, teknik.
    Vilka två andra ämnen vill du undervisa i?
    Mvh och vi hörs!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    • : Hej! Engelska och svenska vill jag isåfall läsa också om jag ska läsa till idrottslärare på grundskolan!
    • Mikael : Jag svarar dig ang behörighet inom kort.
    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Grundläggande behörighet måste man alltid ha till alla högskoleutbildningar. Plus särskild behörighet till lärare i idrott, svenska och eng som är: godkända betyg i gymnasiala kurser matematik 2, naturkunskap 2, idrott, samhällskunskap 1 B ochhälsa 1. Med vänlig hälsning, Mikael syv