Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Efterfrågan på maskinförare i Sverige (uppgift från nov 2020) är stor.
    ang.komvuxutbildningar till maskinförare - var god se information på me.se/utbildning/maskinforarutbildning/vuxen

    Om du inte är folkbokförd i den kommunen där komvux-utbildningen finns, kan du, förhoppningsvis, ändå få utbildningen godkänd av din "hemkommun". Med "hemkommun" menas det i detta fall - en kommun där man är folkbokförd.
    Du frågar efter utbildningar nära Stockholm och det är i så fall följande två komvux-utbildningar, var god se nedan:

    Maskinförarutbildning i Uppsala

    Maskinförarutbildning i Södertälje