Alma
    Hej!
    Det är så att till hösten ska jag läsa en kurs vid namn samhällsförändring och social hållbarhet. Finns det chans att jag kan vidareutbilda mig till socinom om jag lägger till kurser. Inom ”samhällsförändring och social hållbarhet” finns det väldigt mycket sociologi och där man pratar om människan och grupp.
    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alma,
    för att i Sverige bli en Socionom - måste man ta examen från Socionomprogrammet. Socionomprogrammet ger yrkesexamen "socionom" och det kan man endast få inom just socionomprogrammet; dvs du måste komma in på socionomprogrammet och det finns ej ngt. annat sätt att bli socionom på. När du blir antagen till socionomprogrammet, kan du - däremot - ansöka om "tillgodoräknande av tidigare utbildning" och de kurser i vilka du redan sedan innan har godkända betyg i, kan ev. tillgodoräknas och du i så fall kanske kan hoppa över någon kurs som ingår i socionomprogrammet, men det blir en senare fråga. Först måste du komma in på socionomprogrammet.

    Bästa hälsningar

    ANNA