Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Alida,
    så roligt att du är intresserad av "mitt yrke" Studie- och yrkesvägledare!

    För att bli behörig SYV måste man ta examen från Studie- och yrkesvägledarprogrammet, som omfattar 180 hp (3 årsstudier på heltid) och finns på flertal högskolor/universitet runt om i Sverige.
    Här kan du se på vilka lärosäten som  Studie- och yrkesvägIedarprogrammet i Sverige erbjuds.
    Mer om detta yrke ("mitt yrke" :) - var god se framtid.se/yrke/studie-och-yrkesvagledare

    Studie- och yrkesvägledare