Olga

    Hej! Jag ska söka en utbildning till hösten på universitetet som kräver att jag har läst naturkunskap 2, vilket jag inte gjorde i gymnasiet. Ska därför läsa upp den kursen på Hermods vuxenutbildning mellan 20 april - 26 juni. Kommer det hinna bli registrerat så att jag blir behörig till hösten även om det betyget inte står med när jag gör ansökningen till hösten? Eller är det för sent att läsa upp det betyget?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Olga,
    enligt info på Antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum är sista dag för komplettering - den 18 juni 2020. Du måste alltså få betyget absolut Senast den 18 juni.
    Jag vet inte om du kan på en kurs som slutar 26 juni få betyget tidigare än en hel vecka innan kursen egentligen slutar. Jag antar att du har för avsikt att läsa kursen på 50% studietakt. Mitt förslag blir att du försöker "snabba på" genom att lägga upp kursen på 75% studietakt och då läser du mer intensivt och bör då kunna hinna få betyget innan sista dag för komplettering.
    Hälsningar

    D;