Kimia
    Hej,
    undrar om man bara kompletterar med ma4 efter Na för att bli behörig till läkarlinjen?.
    Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    på NA (Naturvetenskapsprogrammet) finns det två inriktningar och på en av dem, som heter "Naturvetenskap", läser man Matematik 4 som en obligatorisk kurs.
    Om man läser inriktning "Naturvetenskap & Samhälle" på NA, då är det helt riktigt - bara Matematik 1c, 2c och 3c som är obligatoriska men man kan läsa Matematik 4 inom programfördjupningen på NA.
    I fall man inte läste Matematik 4 eller inte fick ett godkänt betyg när man läste den kurser under gymnasiet, då - söker man till komvux för att komplettera, ja!
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare