Askin
    Jag går i tvåan just nu och är ute efter full meritpoäng.. Jag har därför gått spanska3 = 0.5 merit plus har kommer jag i trean läsa matte3 = 0.5 merit där med.

    Plus dessa läser jag som utökad kurs Engelska7 och spanska4, vilket ska varsitt ge 1 poäng var.

    Frågan är nu om jag få full meritpoäng eller om det blir så att pga om spanska3 och matten som redan är ett poäng varsitt och redan inräknat i betyget.. blir det så då att om engelska och spanska4 skulle räknas med skulle detta blir 3 meritpoäng och därför skulle en av dessa inte räknas så slutresultatet bara blir att jag som max får 2.0 meritpoäng.. är detta riktigt som jag tänker? det oroar mig.. hoppas du förstår hur jag menar.. Tack

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, så här är det;

    Moderna språk steg 3+4 ger 1,5 meritpoäng tillsammans. I kombination med Engelska 7 får du full pott - i kombination med Matte 3 får du 2,0 meritpoäng.

    /Lena, Syv