Karin
    Jag går just nu sista året på sambeteende linjen och är intresserad i att bli embryolog.
    Som jag uppfattat det så finns det olika vägar att gå för att komma dit, man kan b.la. utbilda sig till biomedicinsk analytiker (BMA) eller till biomedicinare (+biolog och veterinär) , sen kan man tillslut hamna på utbildning till embryolog.

    För att jag ska kunna plugga till BMA eller biomedicinare så måste jag på grund av min samutbildning antingen ta ett naturvetenskapligt basår eller gå på komvux. I alla fall, min fråga lyder:
    Vilken utbildning är mer värd att gå för att bli embryolog? Att gå BMA-programmet eller biomedicinprogrammet?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Karin,
    enligt vad vi tidigare fått svar på av några sakkunniga, så drog vi slutsatsen att det är BMA-programmet som är "bäst" att läsa om man siktar på att bli en Embryolog. Men då kan också gärna fråga runt på egen hand och om du får andra svar från studievägledare och programrektorer eller från sjukvården, får du gärna höra av dig.

    Liselotte