Anna
    Hej! Jag ska nu söka till komvux för att läsa Matematik C då jag inte läste det under min gymnasietid. Dock är jag väldigt förvirrad, alternativen är Matematik 3b och 3c. Vad är det för skillnad och vilken bör jag välja? Vilken är kursen för mig som har gått sam och söker samhällsorienterade studier i framtiden? Nämligen statsvetenskap.

    Tack!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag tror Matematik 3b kan räcka för dig. Matematik 3c är mer för teknik och naturvetare. /Lena, Syv