Kimia
    Hej!
    Det är så att jag ska börja på yrkesintroduktion,i höst.Och ska få godkänd betyg i Ma&Sv.Men just i matten så undrar jag om jag kan börja med Ma1b på VO?, när jag har fått godkänt betyg i matten,så att jag läser Ma1b istället för Ma1a!.Jag vill läsa b-spår i matte,just för att bli behörig att läsa matte 3b&4!,efter gymnasiet!.För att jag vill komma in på högskolan efter gymnasiet!.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    det är tillåtet att byta spår i Matten, det borde din skola kunna fixa. Prata med matteläraren direkt när du börjar på VO. Jag tror inte det blir några problem med att byta spår i Matte från a till b.

    Vänligen
    Julia SYV