lisa
    Hej, det finns en ganska stor chans att jag kommer att börja i samma skola som min kompis och jag vill helst ha möjligheten att lära känna så många nya vänner som möjligt. Därför undrar jag om det går att prata med rektorn om att börja i parallell klassen när jag väl kommer in? Jag har hört att rektorn där är mycket trevlig och släpper ganska lätt in folk som vill gå i hennes gymnasium, så jag hoppas att det går att prata med henne om mitt problem.
    Skolan är ganska liten och det finns bara två klasser i den linjen gå. Tror du att det går att prata med rektorn om det här eller är det inget alternativ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är dessvärre svårt för mig att svara på eftersom jag inte har någon insyn hur uppdelningen i klasser sker. Men det låter väl som en jättebra idé att du kontaktar skolan med ditt önskemål! /Lena, Syv