Mirre
    Hej!
    Jag går ut 9:an efter denna vårterminen och ska snart skicka in min ansökan till gymnasiet, ska söka samhäll.
    Nu är det så att jag läser spanska men skulle gärna börja på nytt och läsa italienska på gymnasiet, kommer jag att få börja helt från början då så jag har tid att verkligen lära mig då, så jag får börja på nybörjarnivå? och läser man språket alla tre år eller är det mindre?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det går jättebra att välja ett nybörjarspråk på gymnasiet - då väljer du från steg 1. På Sam läser du språk under två år - du läser alltså inte språk i år tre. /Lena, Syv