Anna
    Hej, jag tänker börja universitet nu till vårtermin (Januari). Min utbildning är 4 år, hur blir det med examen? Tar vi examen tidigare då??
    • Anonym Kanin : Nej, du kommer behöva läsa exakt lika många högskolepoäng som övriga sökande som antogs under höstterminen. Detta kan innebära att du "försenas" en extra termin innan du får ut din examen. Det kan också vara så att vissa kurser istället har "mer innehåll" för dig än för dina kursare som började HT. Detta kan egentligen bara lärosätet vars utbildning du läser besvara. Jag rekommenderar dig att vända dig till studievägledningen eller studierektorn på ditt program!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Anna, om utbildningen är på 4 år - och börjar i januari - då slutar den till jul... efter 4 år.