Martin
    Hej, nu är det så att jag har nyss kommit in på gymnasiet, men nu när jag har börjat så känner jag att jag har valt helt fel. Så med andra ord så skulle jag vilja byta gymnasieskola så fort som möjligt så att jag inte missar så mycket. Jag vet redan vilken skola och linje jag vill gå om jag byter. Så min fråga är hur går jag tillväga för att byta gymnasium?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kontaktar helt enkelt skolan du vill gå på och frågar om plats - och finns det inte plats så ska så får du vänta med att skriva ut dig från din nuvarande skola och ställa dig i reservkö om de har någon sådan. Risken kan ju finnas att det inte finns plats och då får du fundera på om du vill fortsätta leta skolor eller stanna där du är. Kan vara bra att samtala med din Syv på skolan om vilka möjligheter du har./Lena, Syv