Joseph
    Hej jag heter Joseph och går i 7:an jag undrar om det är svårt att bli en börsmäklare/värdepappersmäklare? Vad behöver man för betyg för att komma in? Isåfall vilket gymnasium måste jag söka in till och vilka betyg kräver gymmnasiumet som jag måste söka till? Tack

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du redan nu har ett yrke i sikte! Det verkar som att Ekonomiprogrammet kan vara ett bra gymnasieprogram för dig. Här på Gymnaiseguiden kan du läsa mer om just det programmet http://www.gymnasieguiden.se/program/EK

    Antagningspoäng till olika skolor och program kan växla beroende på hur många som söker - du kan säkert fråga din Syv på skolan om hen har statistik hur det brukar se ut på de olika gymnasier som har Ekonomiprogrammet. Hen kan nog också tala om för dig vilka skolor som i sådana fall kan bli aktuella för dig att söka till. Lycka till! /Lena, Syv