Carl
    Hej!

    Jag går just nu årskurs 1 på gymnasiet med inriktning Samhällskunskap. Jag har nyss fått reda på att det finns ett snowboardgymnasium i Malung... Det jag undrar är om det är värt att gå klart det här skolåret och sedan byta dit?

    Om jag överhuvudet är tillräckligt bra på att åka snowboard... Det är ett av mina största intressen och om jag inte är tillräckligt bra så vet jag iallafall att jag har möjligheten till att utvecklas pga. min passion och att jag har väldigt lätt att lära mig.

    om ni kunde ta reda på det, vilka linjer kan man välja mellan på den skolan, med inriktning Snowboard?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre så kan inte jag bedöma om du kan byta så här sent in på terminen. Det är i sådana fall gymnasiet i Malung som bestämmer. Du bör så fort som möjligt kontakta dom för att se om ett byte är möjligt - du bör kunna hitta information du behöver här http://snowboardgymnasiet.se/ansokan/

    Lycka till!/Lena, Syv
    ...så kan du göra - Ska du gå om ettan på samma program så får du dock inte läsa om dina redan godkända kurser så det kan bli väldigt tomt på schemat under ettan. Jag tycker att du ska prata igenom det alternativet med din Syv på skolan först innan du bestämmer dig.../Lena, Syv
    • : Det är inte möjligt att gå klart ett år på min nuvarande skola och då sedan börja om 1:an fast i Malung?