Sofia
    Jag har E i matte och C/B i alla no ämnen. Har lätt för att förstå o matte men glömmer snabbt av hur man ska tänka osv.. Folk har har blivit bättre när dom börjat på natur än vad dom var förut? Tycker du jag borde välja natur? Tycker det är intressant och man kan bli nått där man lämnar riktigt mycket !

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Sofia!

    Jag vill ge dig tips på bra sidor där du kan få hjälp med matten:
    www.mattecentrum.se - som driver Räknestugorna där man kostnadsfritt får hjälp med att lära sig matte
    och
    www.matteboken.se - där alla kurser är upplagda för självstudier.

    Ang. om man blir bättre på matte om man börjar på ett naturvetenskapsprogrammet, så kan det säkert bli så att Ja! man blir bättre... eller så tyvärr, så kan det också bli så att man blir så stressad av de höga kraven som ställs (för att man läser ju inte bara matte utan massa andra ämnen samtidigt) - så är det svårt att säga hur det blir för just dig.

    Jag tycker att en mycket bra idé är att du pratar med din lärare i Matematik, som känner både dig och de kraven som ställs på Naturvet.programmet - och ber om råd.

    Önskar dig stort lycka till! Återkom gärna om du har fler frågor.
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare