Maja
    Hej!

    Mitt namn är Maja och nästa år börjar jag i gymnasiet.

    Jag har alltid velat plugga till läkare och min plan är att plugga till psykiatriker. Så den optimala linjen att välja är natur natur. Däremot så är jag inte jätte intresserad av verken natur ämnena eller mattematik. Visserligen så finner jag de hyfsat intressant däremot så finner jag de estetiska ämnena desto roligare.

    Jag går på dans och teater på fritiden och älskar att klä ut mig och uttrycka mig kreativt. Därför finner jag teater linjen väldigt lockande. Men eftersom att jag vill bli läkare så är detta ett problem. Finns det en natur teater linje? Eller bör jag hålla mig till natur linjen och välja teater som individuellt val?

    En sak att tillägga är att jag inte har överdrivet svårt för verken natur eller mattematik. Eller rättare sagt jag är ganska bra på att studera, planera och plugga. Jag fick 340 i merit och är därmed inte rädd för att totalt misslyckas i de ämnena. Däremot är jag ingen naturbegåvning och är inte otroligt intresserad.

    Jag är rädd att jag väljer natur natur och förlorar hela min kreativa sida. Eller enbart måste plugga och inte har någon tid till att uttrycka mig kreativt. Vilket gör mig väldigt nere.

    1.Går det att välja teater linjen, men ändå ha möjligheten att studera till läkare, med t.ex naturbasår?

    2.Finns det en naturvetenskap teater linje? Möjligtvis dans natur?

    3.Borde jag välja naturvetenskaps linjen och välja teater som individuellt val istället?

    Mvh Maja Andersson