Noah
    Hej jag går andra året på naturvetenskapliga programmet, jag läste i ettan ett individuellt val och började nu i tvåan att läsa psykologi (50p) och ska till våren läsa filosofi (50p) på individuellt val. Har nu fått en extrem skoltrötthet och undrar nu om det går att sluta läsa psykologi kursen, sedan börja med filosofin till våren? Hade nämligen tänkt att läsa Engelska 7 på individuella i trean och därför känns en kurs som jag nu inte längre vill läsa aningen onödig.. Skulle det då även att välja bort filosofi kursen om den inte verkar tillräckligt intressant?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är upp till din skola att bevilja att du avslutar en kurs som du redan startat - där kan skolor ha lite olika regler. Så jag har svårt att svara rent praktiskt vad du ska göra. Boka tid med din Syv på skolan och kolla vilka villkor som gäller på just din skola. /Lena, Syv