magnus
    hej jag jag går i ekonomiprogrammet och jag har 2 frågor den första jag har hört från vissa att man inte kan få jobb direkt efter gymnasiet om man har tagit högskoleförberedande program är det sant
    den andra frågan kan du ge exempel på jobb med ett bra lön för när jag är klar med ekonomiprogrammet så vill jag jobba först sen gå på högskola
    tack i förhand
    • Mikael : Vad är "bra lön"? :)
    • Mikael : Det oftast individuell lönesättning och vad just du kan få för lön om några år Om du får jobb- är omöjligt att säga.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, det är omöjligt att säga vad du kan få för lön om några år. Du ökar fina chanser att Få jobb om du får körkort; om du är beredd att jobba på kvällstid, nätter och helger; om du är flexibel och t.ex beredd att flytta för att kunna ta jobbet ...