Alexandra
    Hej! Jag vill bli arkitekt men jag är inte så bra i matte. Jag har E och jag oroar mig för att jag inte ska klara av att gå i linjen. Finns det en annan linje där man kan bli arkitekt och inte har så mycket matte? Tack för svar.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kanske kan kika på ett Samhällsvetenskapligt program där du visserligen också läser matte men inte i så hög takt. För att kunna söka Arkitektutbildningen måste du dock läsa upp till Matte 3 och en kurs som heter Naturkunskap 2 - på Sam läser du endast upp till Matte 2 och Naturkunskap 1 så du får således komplettera med mer matte och naturkunskap inom de valbara kurspaketen inom gymnasiet - t.ex. Individuella valet eller via en Programfördjupning. /Lena, Syv