weronika
    Jag har alltid vilja vara en kosmetolog hålla på med olika skönhetsvård och ansiktsbehandlingar och kunna lägga makeup på andra o.s.v. Men jag har ingen aning vilken linje på gymnasiet skulle passa bra för mig , en yrkesprogram eller en högskolförberedande program , för jag vill verkligen inte slösa bort tid på onödigt program som jag kommer ha ingen nytta av i framtiden.
    Så snälla hjälp mig lite vilken program skulle passa mig bäst om jag vill bli som sagt kosmetolog eller åt vilket håll jag ska sikta åt för bli en. Tack

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du har fokus på en utbildning! Tror du ska kika på Hantverksprogrammet som har en del inriktningar där du håller på med skönhet; hudvård, stylist, frisör, makeup som exempel. Här på Gymnasieguiden kan du leta upp både program och skola inom ditt sökområde. /Lena, Syv