ebba
    hej! jag är en tjej på 15 år. jag har fått ett stort intresse för att läsa medicin och min fråga till er är om ni vet några bra tips på vad man ska ha koll på? detta kanske är en fråga jag ska ställa någon annanstans, men vet ni iså fall vart? Jag vill jätte gärna läsa medicin hemma men vet inte vad som är en bra grund till detta för att sedan läsa vidare. Jag har dessutom stort intresse för matte, biologi och kemi.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Ebba, en bra grund för att läsa medicin är
    Matematik
    Biologi
    Fysik
    Kemi
    För självstudier i Matematik finns det en bra sida www.matteboken.se

    Prata med bibliotekarie och be om råd vilka böcker som finns på biblioteket i t.ex. Anatomi för nybörjare
    och i Medicinsk grundkurs. Dina lärare i kemi, fysik, biologi och matematik kan också ge värdefulla tips på vad du kan läsa på egen hand.
    Med vänliga hälsningar
    ANNA SYV
    Liselotte