Helena
    Jag är 43 år och undrar om yrkesutbildningen bryggeritekniker i Nynäshamn är tillgänglig att ansöka och omskola mig till trots min ålder? Eller är den endast riktad till kommande gymnasieelever?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Helena,

    medelålder på studerande inom yrkeshögskola ligger på över 30 år... ibland uppemot 40 år (inom vissa branscher) - så, det är absolut inte för sent för dig att söka till yrkeshögskola. Arbetslivserfarenhet och personlig mognad är viktiga fördelar som spelar stor roll vid antagning till yrkeshögskola.
    Sök alla de utbildningar inom yrkeshögskola som du är intresserad av! och Lycka till!
    ANNA