abdisamed Hassan
    Hej! Allt bra!

    Jag undrar vad man gör i Byggingenjör programmet. Måste man läsa lite om dator teknik om man vill bli det eller behöver man andra grundläggande behörigheter??

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Abdisamed Hassan,
    behörighet till Byggingenjörsutbildning på högskolan är
    Grundläggande behörighet + Fysik 2, Kemi 1, Matematik 3c.
    Eftersom C-språ i Matematik läses bara på Naturvetenskapligt programmet och på Teknikprogrammet, är det ett av de två gymnasieprogram som man måste välja för att bli behörig.

    Alla högskoleutbildningar finns på www.studera.nu. Där kan man hitta info- om var utbildningarna finns, vilken behörighet som krävs mm.

    Mvh
    Anna SYV