Jasmine
    Hej, jag går just nu estetiska programmet,musik år 1. Men jag har nu på den senaste tiden vill jag byta på grund av klassen och att jag kanske inte får mycket valmöjligheter i framtiden. Jag älskar musik, och de andra estetiska ämnena vi har. Vi har också en sam-estetisk linje på skolan. Men är rädd att hamna utanför där också.
    Men jag har ganska bra betyg, inga F eller så.
    Jag hälsade på klassen på den andra skolan där naturbruksprogrammet är och de var jättetrevliga och ville att jag skulle börja. De pratade verkligen mycket med mig.
    Jag älskar ju djur/natur och jag skulle vilja bli veterinär eller något inom musiken. . Jag har ingen aning vad jag vill. Och de på skolan ska ha svar imorgon

    1 Svar

    Per-Anders SYV på Friskolan Asken
    Hej!
    Om du inte trivs på din nuvarande skola så kan ett byte fungera bra. Du skriver att du vill byta pga klassen och att du är rädd för att hamna utanför på Sam estetiska programmet också om du byter till det.
    Har du talat med din mentor om trivseln i klassen, eller med elevhälsan?
    Jag kan tänka att du inte ska stressa fram ett beslut, om skolan måste ha svar imorgon så kan det gå för snabbt. Jag tror säkert att du kan få längre tid på dig att fundera. Har du talat om dina tankar för dina vårdnadshavare, vad säger de?
    Hej!
    Nej, vill du bli veterinär skall du gå naturvetenskapsprogrammet. Det kan också fungera på naturbruksprogrammet som du funderade på. Många naturbruksprogram har en naturvetenskaplig inriktning som fungerar om man vill bli behörig till Veterinärutbildningen på högskolan. Det kan du säkert kolla om den skola du tittade på erbjuder den inriktningen.
    Ditt musikintresse kanske inte fungerar helt på naturbruk, men det kan man ju ha kvar på fritiden också.