Jacquline
    Jag går just nu PreIB och vill plugga till jurist efter gymnasiet. Just nu känns det inte som om jag kommer klara av att bli jurist med tanke på de höga betyg som krävs så jag funderar på att byta till samhälle, funkar det? Eller måste jag gå om och söka på nytt? På min skola finns samhälle på engelska men jag vill nog gå på en annan skola om jag ska byta.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är upp till mottagande skola som du vill byta till att bedöma om de kan ta in dig så här sent. Det måste ju finnas plats men även om det finns plats så handlar det även om vilka kurser du har med dig och läser just nu - det får inte fattas för många. Kontakta den skola du funderar på och fråga hur det ställer sig till ett sent byte. /Lena, Syv