Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Dajana,

    det är rektor på Vård- och omsorgsprogrammet som beslutar om hen kan ta in dig. Det ingår praktik och yrkeskurser på VO och det har du missat under åk1. Det är därför mer rimligt att läsa från åk1 igen... men helt omöjligt är det inte att kunna hoppa in i åk2, t.ex på Lärlingsupplägget - om skola ställer upp på att hjälpa dig på olika sätt. Men det är rektors beslut.

    Jag skulle rekommendera att gå om åk1, och det är troligtvis så att rektor på VO tycker samma sak, dvs att det blir rätt så svårt för dig att läsa ikapp om du skulle hoppa in i åk2 nu.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare