Maja
    Jag går naturvetenskapsprogrammet i ettan, men känner att jag vill byta till samhällsprogrammet …
    Går det att byta så här sent in i terminen, utan att behöva gå om? Jag har läst historia men inte kommit lika långt/invecklat som de i den sam-linje jag vill byta till. Samhällsvetenskap och Geografi har jag inte haft alls.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, vad tråkigt att du valt fel! Men det kan ju finnas en chans till byte om skola/programmet bedömer att du ligger någorlunda ikapp och att möjlighet till komplettering finns. Det bästa är om du kontaktar skola/program så fort som möjligt - det är dom som bestämmer. /Lena, Syv