Gabbe
    Går det att byta från naturnatur till natursam innan man börjar år 2 i en annan skola som erbjuder natursam? om man går på natursam kan man studera till civilekonom?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är mottagande skola som bedömer om de kan ta in dig andra året -så det är svårt för mig att säga. Finns det plats och du har de kurser som krävs så brukar det inte vara något problem.

    Du kan söka de flesta ekonomiutbildningar efter ett Naturprogram -även om du läst saminriktningen. Det brukar vanligtvis krävas Matte 3 och det läser du ju på Natur/sam. /Lena, Syv