Hej Frida!
    Om jag förstår dig rätt, så läser du idag på http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/stora-segerstad-naturbrukscentrum
    och funderar på att byta till http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/munkagardsgymnasiet

    Munkagård bjuder på öppet hus 24 oktober kl.10-14 och det är bra om du kan delta och se på plats med egna ögon och ställa alla dina frågor till skolans elever och personal.
    Men om du inte vill vänta i tre veckor - går det säkert bra att be om att få gå bredvid ("skugga") en elev eller en klass. Det du ser och upplever kommer att "övertala" dig tusen ggr bättre än berättelser.
    Kontakta
    [email protected]
    för att boka tid för Studiebesök eller Prova-på dag på Munkagårdsgymnasiet.

    Munkagårdsgymnasiet har fler än 150 olika sorters djur: hundar, fiskar, reptiler, ormar, fåglar, kaniner, lamadjur, kor mm. Ansvaret för djuren har du och dina klasskamrater tillsammans med skolans driftpersonal.
    Djursjukvård är en annan viktig del av utbildningen på Munkagårdsgymnasiet. När du arbetar som djurvårdare är det du som har ansvar för djurens dagliga skötsel. Som du förstår, är det då viktigt att du kan avgöra när något inte står rätt till med djuret. Detta får eleverna träning i /en del av praktik är förlagd på djurvårdskliniker/.

    Om du har exakta (konkreta) frågor om just Hundutbildningen, ber jag dig stalla dem till oss - just exakt vad du vill veta mer om? Vi ska då försöka svara så bra och snabbt vi kan.

    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA