Astrid
    Hej! Jag gick på ett gymnasium först. Samhäll beteende. Bytade sedan till en annan stad med samma inriktning. Behövde alltså inte gå om 1an! Nu går jag i mitten av tvåan. Men ångrar mig fruktansvärt mycket att jag bytade skola och vill verkligen verklige tillbaka!! Är detta möjligt? Damma linje igen iåsflal ju i den gammla klassen. Eller måste jag vänta till 3an eller är det helt omöjligt??

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Astrid,
    om det finns plats på din "gamla" skolan och rektor vill ta in dig, kan du byta tillbaka.
    Mitt råd är att du kontaktar rektor på din gamla skola och frågar om de har plats och om du i så fall kan komma tillbaka. Det finns ingen anledning att vänta till åk3 utan du kan fråga nu på en gång.
    Det är absolut inte omöjligt men beror, som sagt på två saker:
    1. finns det plats?
    2. ser rektor möjlighet att ta in dig?

    Önskar dig stort lycka till! Hör av dig och berätta vad du får för svar!
    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare