Pim
    Hej! jag har nyss börjat första året på gymnasiet. och jag undra om det är möjligt att byta till en annan skola? Jag känner att jag inte trivs så bra där jag gå just nu. Det är inte det att jag har valt fel linje eller så. Det bara det att jag känner för att byta till en annan skola men behåller linjen jag har valt.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är mottagande skola som bedömer om de kan ta in dig eller inte -så här i början har det oftast med platstillgång att göra. Så du behöver kontakta dom så fort som möjligt för att kolla plats.

    En annan tanke är att det ibland tar lite tid att vänja sig vid klassen, skolan och hela förändringen från grundskolan och så. Så du kanske ska ge skolan och klassen lite tid innan du bestämmer ett byte - så du inte hamnar i samma situation igen. /Lena, Syv