emelie
    Så jag ska börja gymnasiet efter sommaren och har valt ekonomi med inriktning internationell ekonomi och jag insåg för ett tag sen att det va lite av ett panik val som jag verkligen gjorde sista dagen. Jag vill egentligen inte gå där och är tveksam om jag klarar av det pga ett antal olika anledningar och matten oroar mig otroligt mycket. Så nu undrar jag om det finns någon chans att kunna byta skola innan (eller så tidigt som möjligt) skolan börjar?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Emelie!

    Om det finns ledig plats på den utbildningen dit du vill byta, kan du byta.

    Jag råder dig kontakta Antagningskansliet i ditt län och fråga om var lediga platser finns.
    Vissa antagningssidor publicerar den info (om lediga platser) på sina hemsidor. Om du inte hittar info om lediga platser på ditt kanslis hemsida, ring eller maila dem. Kontaktuppgifter till alla antagningskanslier hittas på http://antagningskanslier.se - välj rätt kommun och tryck på SÖK.

    Lycka till!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare