Dunia
    Det är så här att jag har funderat lite och jag skulle vilja byta gymnasium men vet inte riktigt hur jag gör det? Ska jag söka in igen eller vad är det jag skall göra för att kunna börja ett annat gymnasium nästa termin? Kan jag göra fler alternativ?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Ja, du kan göra flera saker samtidigt. Du kan göra ansökan till åk 1 nu under våren , under omval.

    Och du kan fråga rektor på den skola dit du vill byta till - om hen kan ta in dig.

    • : Hej! Tack för svaret! Men jag vill börja 2an inte börja om 1an. Så nästa termin vill jag fortsätta gå i 2an fast annat gymnasium, och för att göra de ska jag vänta tills terminen är slut? Och kan jag fråga fler skolor än 1?
    • Mikael : Du kan fråga på många olika skolor och du kan börja fråga redan nu!