Petronella
    Hej om man går ekonomi men vill börja på ett sportgymnasium med linjen ekonomi, den enda skillnaden är att det är handboll med i bilden, får man byta gymnasium tills man börjar trean då eller är det försent? Saken är det att det gymnasiet ligger 80 mil bort också är det ett problem ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är den mottagande skolan som bedömer om du kan börja år tre där - beror mycket på om de har plats och vilka kurser du har klarat. Kontakta dom och fråga.

    Om det är ett problem eller inte att gymnasiet ligger långt bort beror på hur du löser boendet. Om gymnasiet är ett riksrekryterande idrottsgymnasium så har du rätt att få ett visst ekonomiskt bidrag till boende men det är inte så mycket tyvärr så ofta behöver du betala en del själv. /Lena, Syv