Saga
    Hej!

    Jag började på estet programmet inriktning media och kommunikation nu i höst (2016) men känner att det inte är rätt. Jag valde estet då jag kände att jag inte skulle klara ett mer krävande program och då jag har ett intresse för film och foto. Detta beslutet togs dock under en tid då jag var deprimerad och hade lite motivation till något. Jag känner nu att jag vill satsa mer och efter att ha börjat på den skola jag valde så har den känslan blivit allt starkare då jag inte gillar sättet de arbetar på.

    Skolan jag går på nu erbjuder inte det programmet jag vill byta till (d.v.s samhälle inrikt. internationell) så jag skulle behöva byta skola också.

    Min fråga är då hur jag gör detta (byter program och skola)? Vem ska jag kontakta för information?

    Tack (:
    • : Jag ville tillägga att det handlar om ett byte mellan Kopparlundsgymnasiet i västerås (estet inriktning media kommunikation) och Rudbeckianska gymnasiet (samhäll inriktning internationell eller alternativt samhäll inriktning media kommunikation beroende på om det finns plats)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Saga,

    om jag förstår dig rätt, så viII du byta tiII den här skoIan>>

    Kontaktuppgifter tiII skoIan är

    och du kan maiIa redan nu eIIer ringa imorgon från kI.8.00 och senare, när du kan - och fråga om det finns pIatser Iediga & i så faII på viIka av skoIans utbiIdningar som det finns pIatser.

    Situationen med Iediga pIatser förändras snabbt, då pIatserna tas i anspråk av "bytande eIever". T.ex din pIats som du viII "Iämna tiII förfogande på din gamIa skoIa" bIir i så faII Iedig (men om den inte är Iedig idag, den är upptagen av dig) - och någon annan eIev kan ta din gamIa pIats...

    Önskar dig Iycka tiII!

    HåIIer tummarna för dig!

    ANNA