Maria
    Hej,
    jag har gått första året på media inriktiningen på NTI men vet nu helt säkert att jag vill jobba med barn, finns möjlighet att byta till barn och fritid andra året, hur går jag till väga?

    1 Svar

    Per-Anders SYV på Friskolan Asken
    Hej!
    Det beror egentligen helt på vilka kurser du missat på Barn- och fritidsprogrammet första året. Är det för många blir det jättetufft att komma ikapp. Kontakta din skola så kan du säkert få hjälp med att kolla hur det ser ut och vad du måste läsa ikapp. Man måste också vara beredd på att ta mycket eget ansvar för att det skall fungera.
    Du kan ju också söka om och börja om år 1 på BF, vilket betyder att du går 4 år på gymnasiet. Men som sagt, kolla med din skola om möjligheten att byta program.