Sofia

    Hej! Jag läser nu min femte termin på Personalvetarprogrammet. Till våren kommer jag endast ha Psykologi C kursen kvar att läsa och funderar på att söka kursen på ett annat universitet och ta ut min examen där. Min fråga är: kommer det vara någon skillnad på mitt examensbevis om jag byter universitet? Jag menar om jag går kvar nu på det universitet jag är på - kommer det då stå att jag läst personalvetarprogrammet? Och om jag byter universitet sista kursen - kommer det enbart stå Kandidatexamen i psykologi?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sofia,
    ställ din fråga till studievägledare på den institutionen där du vill ta ut din examen. Det är inte vanligt att byta lärosäte inför sista terminen. Jag kan inte lova att du över huvudet taget kan byta lärosäte inför sista terminen. Prata, som sagt, med den institutionen dit du vill byta. Hoppas det löser sig på det sättet som du önskar. Lycka till! Du får sedan gärna höra av dig och berätta hur det gick: om du fick byta och hur din examen kommer att se ut. Vi vill också lära oss mera!