Elin
    Hej, jag har gått ettan på vård - och omsorgsprogrammet, men känner nu att det inte riktigt passar mig. Jag skulle istället vilja byta till Humanistiska programmet. Finns det någon möjlighet att byta linje utan att behöva gå om ett år? Läsa ikapp ämnen eller liknande?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är mottagande skola som bestämmer om de kan ta emot dig och då brukar det vara i mån av plats och vilka kurser du läst som avgör. Eftersom du vill byta till ett helt annat program ett år in i programmet så kan det bli svårt eftersom dina kurser inte stämmer överens med Humanistiska programmets. Jag föreslår att du kontaktar skolan/programmet och frågar vid skolstart. /Lena, Syv