Jennifer
    Hej! Jag har börjat fundera på hur bra tekniklinjen på vår skola egentligen är. Jag går själv natur men undrar om det är möjligt att byta linje efter ett år? Vi hade en i klassen som bytte från teknik till natur i februari och för henne har det gått bra. Det är ju ändå nästan samma kurser som vi redan har läst, allt förutom själva teknikkursen och att vi naturare redan har läst kemikursen som kommer senare för teknisterna. Är enda möjligheten att byta om man går om ett år eller funkar det?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är helt och hållet mottagande skola/program som bestämmer detta - svårt för mig att bedöma dessvärre. Det brukar vara som du säger kurserna som avgör men också om det finns plats. Prata med skolan vid skolstart och se vad dom säger - kanske kan du gå ett par provdagar innan du bestämmer dig helt. /Lena, Syv