Rima
    Hej syv jag har gått ut första året på sambeteende och har läst ut kurserna med betyg i: Engelska 5, Svenska 1, Matematik 1b, Naturkunskap 1b, Historia 1b, Samhällskunskap 1b, Idrott och hälsa 1 och Franska 1.
    Jag vill byta linje till teater, helst i scengymnasiet och poängplanen ser ut såhär http://scengymnasietsterik.stockholm.se/sites/default/files/scen_-_teater_14-17_140107.pdf.
    Utan att läsa om kurserna men då kan jag ju bara läsa 300p första året (4 ämnen). Jag vill allra helst också börja på år 2 och inte gå om 1an. Men då har ju eleverna redan läst en del poäng av vissa ämnen ifrån ettan. Jag har kontaktat skolans rektor men hon var på semester till 3 Augusti.
    Så jag undrar om hur det kan bli.

    1 Svar

    Hej Rima!

    Frågan du ställer är svår för mig att besvara. Det beror på hur kurserna planeras samt hur klassindelningen ser ut. Skolan måste dels ha lediga platser på programmet samt att det schemamässigt måste fungera.
    Det kan dessvärre bara den aktuella skolan svara på.
    Vad bra att du kontaktat rektorn synd att hon var på semester, du kan även testa att kontakta biträdande rektor eller studie- och yrkesvägledaren på skolan för att se om de kan hjälpa dig?

    Lycka till!
    Vänliga hälsningar
    Melina SYV