Anonym
    Hej, jag går i samhälle beteende, vill byta till samhällsvetenskapsprogrammet istället, samtidigt som jag vill byta skola också. Skolan jag går på känns inte rätt. Har gått där i en vecka. Antagningspoängen var väldigt låga. Skolan jag vill börja på har väldigt höga antagningspoäng. Är det möjligt att byta?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du får så fort som möjligt kontakta den andra skolan du vill börja på och fråga om plats eller ställa dig på reserv. Du kanske även ska fundera på vad som inte känns rätt? Och är det en garanti att det blir bättre på en annan skola? Ibland kan det ta tid att vänja sig vid gymnasiet, dom nya människorna och lärarna och sättet att plugga. Boka en tid med Syv eller kurator på skolan och ha ett samtal om detta så du inte byter och ångrar dig sen. /Lena, Syv