Hej
    Hallå, börja nydligen andra året på bygg och anläggning. Vilket är en linje som är helt ok, men gillar inte klassen eller skolan alls, så mim fråga är att kan jag byta linje till nån annan skola i umeå utan att behöva gå om ett år, för om ja behöver gå om så kommer jag stanna kvar på bygg eller hoppa av

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, Hej!

    I Umeå finns det Byggprogrammet på tre olika skolor, se på http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium?query=&program=&vocation=&variant=&county=Västerbottens+län&municipality_id=272&office_id=&order=school
    där du ser alla de 10 gymnasier i Umeå med alla deras utbildningar och på tre av dem finns det BA.

    Det är klart lättare att byta (utan att förlora ett år) till samma program och inriktning men på en annan skola.

    Vad du kan göra är att ta kontakt med rektorer på Byggprogrammet på de två andra skolor och fråga om de har plats i åk2. Om de har plats, be att få komma på besök (spana in skola och kanske provgå en dag). Sedan kan du bestämma dig.

    Se info och tips på http://www.fragasyv.se/info/om-att-byta-gymnasieprogram

    Hör av dig sen och berätta hur det går.
    Hälsningar
    Mikael SYV