Hanna
    Hej. Jag började naturlinjen för tre dagar sedan. Efter mycket tänkande så har jag insett att jag inte tror att naturlinjen är något för mig. Däremot är jag väldigt sugen på antingen estet bild, estet teater eller ester musik. Problemet är dock att jag inte har gjort något intagningsprov till någon av dessa linjer, vilket gör det här rätt så krångligt.
    På vissa linjer kommer jag in ändå, meritpoängmässigt (har 317,5), men jag har en känsla av att de skolor som om möjligt skulle ha reservplatser inte skulle släppa in någon som inte har gjort ett intagningsprov. Eller?
    Skulle vara mycket tacksam för svar eftersom man bör höra av sig till eventuella skolor så fort som möjligt.
    Kram Hanna.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, hör av dig till skolan så fort du kan. Nu är inte antagningspoängen aktuell eftersom skolorna nu har hand om den egna reservantagningen. Däremot kanske de vill att du kommer och gör ett litet prov bara för att se att du har rätt motivation till programmet. /Lena, Syv