Hejsan, med ett program "som har matte 2b", vad menar du när du skriver så?
    Matematik 2b läses som obligatorisk kurs på samhällsvetenskapsprogrammet och på ekonomiprogrammet. På inriktningen ekonomi läser man även matematik 3b som en obligatorisk kurs.
    Du har rätt att söka om via gymnasieantagningen och senast det året som du fyller 19 år kan du bli antagen till en annan gymnasial utbildning. Från 1 juli det året du fyller 20 år "hör" du till komvux. Du söker då läsa på komvux i den kommunen där du är folkbokförd.