Moa
    Jag vill byta skola, men får inget jätte bra svar ifrån nuvarande skola. Jag får lite hjälp, men inte tillräckligt. Jag van trivs, men både klass, skolsköterska och med programet, har du något tips??

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj vad tråkigt att du inte trivs! Dock är det ofta du som måste ta kontakt med den skola du vill byta till- det är dom som bedömer om det kan ta emot dig så här sent in på terminen. Om du inte vet hur du ska göra så kanske Syven på din nuvarande skola kan hjälpa dig.

    Dock är det ju viktigt att du inte hamnar i samma situation - det är inte alltid lätt att byta till ny klass och program, det kan även det vara tufft och komma in i en ny grupp och göra sin plats. Då är det ju bra om du har möjlighet att gå en provdag på den nya skolan om du får möjlighet. Lycka till!/Lena, Syv